درخواست مجوز کار در هلند

درخواست مجوز کار در هلند

این چیزی است که شما به عنوان یک شهروند بریتانیا باید بدانید

تا 31 دسامبر سال 2020 ، کلیه قوانین اتحادیه اروپا برای انگلستان لازم الاجرا بود و شهروندان با تابعیت انگلیس می توانستند به راحتی کار در شرکت های هلندی را شروع کنند ، یعنی بدون اجازه اقامت یا کار. با این حال ، هنگامی که انگلستان در تاریخ 31 دسامبر سال 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد ، اوضاع تغییر کرده است. آیا شما یک شهروند انگلیس هستید و آیا می خواهید پس از 31 دسامبر سال 2020 در هلند کار کنید؟ سپس تعدادی از موضوعات مهم وجود دارد که باید آنها را بخاطر بسپارید. از آن لحظه ، قوانین اتحادیه اروپا دیگر در مورد انگلستان اعمال نمی شود و حقوق شما بر اساس توافق نامه تجارت و همکاری ، که اتحادیه اروپا و انگلیس توافق کرده اند ، تنظیم می شود.

اتفاقاً ، توافق نامه تجارت و همکاری شامل توافقات قابل توجهی در مورد شهروندان بریتانیایی شاغل در هلند از اول ژانویه 1 است. در نتیجه ، قوانین ملی برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا (کسی که تابعیت اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس) اجازه کار در هلند را دارد. در این زمینه ، قانون استخدام اتباع خارجی (WAV) پیش بینی می کند که یک شهروند خارج از اتحادیه اروپا به اجازه کار در هلند نیاز دارد. بسته به دوره ای که قصد انجام کار در هلند را دارید ، دو نوع اجازه کار وجود دارد که می تواند درخواست شود:

  • اجازه کار (TWV) از UWV ، اگر کمتر از 90 روز در هلند اقامت داشته باشید.
  • اجازه اقامت و کار ترکیبی (GVVA) از IND اگر بیشتر از 90 روز در هلند اقامت داشته باشید.

برای هر دو نوع اجازه کار ، خودتان نمی توانید درخواست خود را به UWV یا IND ارسال کنید. اجازه کار باید توسط کارفرمای شما در مقامات فوق الذکر درخواست شود. با این حال ، قبل از اعطای مجوز کار برای موقعیتی که می خواهید در هلند به عنوان یک انگلیس و در نتیجه یک شهروند خارج از اتحادیه اروپا دریافت کنید ، تعدادی از شرایط مهم باید رعایت شود.

هیچ نامزد مناسبی در بازار کار هلند یا اروپا وجود ندارد

یکی از شرایط مهم اعطای اجازه کار TWV یا GVVA این است که هیچ "پیشنهاد اولویتی" در بازار کار هلند یا اروپا وجود نداشته باشد. این بدان معناست که کارفرمای شما ابتدا باید کارمندانی را در هلند و EEA پیدا کند و جای خالی را با گزارش دادن آن به محل خدمات کارفرمایی UWV یا ارسال آن در UWV ، به وی معرفی کند. تنها درصورتی که کارفرمای هلندی شما بتواند نشان دهد که تلاش های فشرده وی برای استخدام نتیجه ای نداشته است ، به این معنا که هیچ کارمند هلندی یا EEA مناسب یا در دسترس نبوده ، می توانید با این کارفرما وارد کار شوید. اتفاقاً ، شرایط فوق در شرایط انتقال نیرو در یک گروه بین المللی و هنگامی که مربوط به پرسنل دانشگاهی ، هنرمندان ، سخنرانان میهمان یا کارآموزان باشد ، سختگیرانه تر اعمال می شود. از این گذشته ، انتظار نمی رود که این شهروندان (بریتانیایی) خارج از اتحادیه اروپا برای همیشه وارد بازار کار هلند شوند.

اجازه اقامت معتبر برای یک کارمند خارج از اتحادیه اروپا

شرط مهم دیگری که برای اعطای اجازه کار TWV یا GVVA اعمال می شود این است که شما به عنوان یک انگلیس و در نتیجه شهروند خارج از اتحادیه اروپا ، یک اجازه اقامت معتبر (که می توانید با آن در هلند کار کنید) دارید (یا دریافت خواهید کرد). مجوزهای مختلف اقامت برای کار در هلند وجود دارد. اینکه شما به کدام اجازه اقامت نیاز دارید ابتدا بر اساس مدت زمانی که می خواهید در هلند کار کنید تعیین می شود. اگر این مدت کمتر از 90 روز باشد ، ویزای کوتاه مدت معمولاً کافی است. می توانید برای این ویزا در سفارت هلند در کشور مبدا یا کشور محل اقامت مداوم خود اقدام کنید.

با این حال ، اگر می خواهید بیش از 90 روز در هلند کار کنید ، نوع اجازه اقامت به کاری که می خواهید در هلند انجام دهید بستگی دارد:

  • انتقال در یک شرکت. اگر در شرکتی خارج از اتحادیه اروپا کار می کنید و به عنوان کارآموز ، مدیر یا متخصص به یک شعبه هلند منتقل می شوید ، کارفرمای هلندی شما می تواند برای شما در IND تحت GVVA درخواست اقامت کند. برای اعطای چنین اجازه اقامتی ، شما باید علاوه بر تعدادی از شرایط عمومی ، از جمله اثبات معتبر هویت و گواهی سابقه از جمله قرارداد کار معتبر با یک شرکت تأسیس شده در خارج از اتحادیه اروپا ، دارای تعدادی شرایط نیز باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتقال درون شرکتی و اجازه اقامت مربوطه ، لطفا تماس بگیرید Law & More.
  • مهاجر بسیار ماهر. اجازه کار مهاجر بسیار ماهر را می توان برای کارمندان با مهارت بالا از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که قصد کار در هلند را در یک سمت مدیریت ارشد یا به عنوان یک متخصص دارند ، اعمال کرد. درخواست این کار توسط کارفرما در چارچوب GVVA به IND ارسال می شود. بنابراین مجوز اقامت لازم نیست توسط خود شما درخواست شود. با این وجود قبل از اعطای این شرایط باید تعدادی از شرایط را داشته باشید. این شرایط و اطلاعات بیشتر در مورد آنها را می توان در صفحه ما یافت مهاجر دانش. لطفا توجه داشته باشید: شرایط مختلف (اضافی) برای محققان علمی به معنای بخشنامه (EU) 2016/801 اعمال می شود. آیا شما یک محقق انگلیسی هستید که می خواهید طبق دستورالعمل در هلند کار کنید؟ سپس تماس بگیرید Law & More. متخصصان ما در زمینه مهاجرت و قانون استخدام خوشحال می شوند که به شما کمک کنند.
  • کارت آبی اروپا. کارت آبی اروپا مجوز اقامت و کار ترکیبی برای مهاجران با تحصیلات عالی افرادی است که مانند شهروندان انگلیس تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از 31 دسامبر سال 2020 ندارند و آنها نیز در این کشور ثبت نام کرده اند. IND توسط کارفرما در چارچوب GVVA باید درخواست شود. به عنوان دارنده کارت آبی اروپا ، می توانید پس از 18 ماه کار در هلند در یک کشور عضو دیگر شروع به کار کنید ، مشروط بر اینکه شرایط آن کشور عضو را داشته باشید. همچنین می توانید شرایط موجود در صفحه ما را بخوانید مهاجر دانش.
  • اشتغال با حقوق علاوه بر گزینه های فوق ، تعدادی مجوز دیگر با هدف اقامت برای کار با حقوق وجود دارد. آیا خود را در موقعیت های فوق نمی شناسید ، به عنوان مثال می خواهید به عنوان یک کارمند انگلیسی در یک موقعیت خاص هلندی در هنر و فرهنگ یا به عنوان خبرنگار انگلیس برای یک رسانه تبلیغاتی هلند کار کنید؟ در آن صورت ، احتمالاً اجازه اقامت دیگری در مورد شما اعمال خواهد شد و شما باید سایر شرایط (اضافی) را داشته باشید. اجازه اقامت دقیق شما به شرایط شما بستگی دارد. در Law & More ما می توانیم این موارد را همراه با شما تعیین کنیم و بر اساس این شرایط تعیین می کنیم که شما باید شرایط را داشته باشید.

بدون اجازه کار لازم است

در برخی موارد ، شما به عنوان یک شهروند انگلیس به اجازه کار TWV یا GVAA نیازی ندارید. لطفا توجه داشته باشید که در بیشتر موارد استثنایی شما هنوز هم باید بتوانید مجوز اقامت معتبر را ارائه دهید و گاهی اوقات به UWV گزارش دهید. دو استثنا main اصلی در پروانه کار که معمولاً بیشترین اهمیت را دارند در زیر برجسته می شوند:

  • شهروندان انگلیس که قبل از 31 دسامبر سال 2020 برای زندگی در هلند (آمدند). این شهروندان تحت قرارداد انصراف بین انگلیس و هلند قرار دارند. این بدان معنی است که حتی پس از خروج قطعی انگلستان از اتحادیه اروپا ، این شهروندان انگلیس می توانند بدون نیاز به اجازه کار در هلند به کار خود ادامه دهند. این تنها در صورتی اعمال می شود که شهروندان انگلیسی مورد نظر دارای اجازه اقامت معتبر مانند سند اقامت دائم اتحادیه اروپا باشند. آیا شما از این دسته هستید ، اما هنوز سند معتبری برای اقامت خود در هلند ندارید؟ پس عاقلانه است که برای تضمین دسترسی آزاد به بازار کار در هلند ، همچنان درخواست اجازه اقامت برای مدت معین یا نامحدود کنید.
  • کارآفرینان مستقل اگر می خواهید در هلند به عنوان خود اشتغالی کار کنید ، به مجوز اقامت "کار به عنوان یک فرد مستقل" نیاز دارید. اگر می خواهید واجد شرایط چنین اجازه اقامتی باشید ، فعالیت هایی که انجام می دهید باید برای اقتصاد هلند از اهمیت اساسی برخوردار باشد. محصول یا خدماتی که می خواهید ارائه دهید باید دارای ویژگی ابتکاری برای هلند نیز باشد. آیا می خواهید بدانید کدام شرایط را باید داشته باشید و کدام یک از اسناد رسمی را باید برای درخواست ارسال کنید؟ سپس می توانید با وکلای Law & More. وکلای ما خوشحال هستند که به شما در زمینه درخواست کمک می کنند.

At Law & More ما درک می کنیم که هر شرایط متفاوت است. به همین دلیل است که ما از یک رویکرد شخصی استفاده می کنیم. آیا می خواهید بدانید کدام مجوزهای اقامت و کار یا موارد استثنا در مورد شما اعمال می شود و آیا شرایط اعطای آنها را دارید یا خیر؟ سپس تماس بگیرید Law & More. Law & Moreوکلای متخصص در زمینه قانون مهاجرت و استخدام هستند ، به طوری که آنها می توانند به درستی وضعیت شما را ارزیابی کنند و همراه با شما تعیین کنند که کدام اجازه اقامت و کار مناسب شرایط شما است و کدام شرایط را باید رعایت کنید. آیا می خواهید تقاضای اجازه اقامت کنید یا ترتیب درخواست مجوز کار را می دهید؟ حتی در آن زمان ، Law & More متخصصان خوشحال می شوند که به شما کمک کنند.

Law & More