حمایت از مصرف کننده و شرایط و ضوابط عمومی

کارآفرینانی که محصولاتی را به فروش می رسانند و یا خدمات ارائه می دهند ، اغلب برای تنظیم رابطه با گیرنده محصول یا خدمات ، از اصطلاحات و شرایط عمومی استفاده می کنند. هنگامی که گیرنده مصرف کننده است ، از حمایت از مصرف کننده برخوردار می شود. حمایت از مصرف کننده برای محافظت از مصرف کننده "ضعیف" در برابر کارآفرین "قوی" ایجاد شده است. برای تعیین اینکه آیا گیرنده از حمایت از مصرف کننده برخوردار است ، ابتدا باید تعریف کنیم که مصرف کننده چیست. مصرف کننده یک شخص حقیقی است که حرفه ای یا شغلی آزاد و یا یک شخص حقیقی را انجام نمی دهد که خارج از مشاغل یا فعالیت های حرفه ای خود فعالیت می کند. به طور خلاصه ، مصرف کننده عده ای هستند که کالایی یا خدماتی را برای اهداف غیر تجاری و شخصی خریداری می کنند.

حمایت از مشتری با توجه به شرایط و ضوابط عمومی به این معنی است که کارآفرینان نمی توانند به سادگی همه موارد را در شرایط و ضوابط عمومی خود درج کنند اگر یک ماده غیر منطقی پرخطر باشد ، این ماده در مورد مصرف کننده صدق نمی کند. در قانون مدنی هلند ، یک لیست به اصطلاح سیاه و خاکستری درج شده است. لیست سیاه حاوی مفاهیمی است که همیشه غیر منطقی و پرخطر تلقی می شوند ، لیست خاکستری شامل مقرراتی است که معمولاً (احتمالاً) غیر منطقی و ناعادلانه ناخوشایند است. در صورت ارائه گزارشی از لیست خاکستری ، شرکت باید اثبات کند که این ماده معقول است. اگرچه همیشه توصیه می شود شرایط و قوانین کلی را با دقت بخوانید ، اما طبق قانون هلند نیز مصرف کننده در برابر مفاد غیر منطقی محافظت می شود.

اشتراک گذاری