به عنوان حامی به رسمیت شناخته شود

به عنوان حامی به رسمیت شناخته شود

شرکت ها به طور منظم کارمندان خود را از خارج از کشور به هلند می آورند. اگر شرکت شما بخواهد برای اقامت برای یکی از مقاصد اقامت زیر درخواست دهد: به عنوان یک حامی مالی، به رسمیت شناخته شدن اجباری است: مهاجر بسیار ماهر، محققین به معنای دستورالعمل EU 2016/801، مطالعه، au pair یا تبادل.

چه زمانی برای Recognition به عنوان حامی درخواست می کنید؟

شما می توانید برای شناسایی به عنوان حامی به عنوان یک شرکت به IND درخواست دهید. چهار دسته ای که می توان از شناسایی به عنوان حامی استفاده کرد عبارتند از: استخدام، تحقیق، مطالعه یا تبادل.

در صورت اشتغال، می توان به مجوزهای اقامت برای اشتغال با هدف مهاجرت دانش، انجام کار به عنوان کارمند، اشتغال فصلی، کارآموزی، انتقال در یک شرکت یا کسب و کار، یا اقامت در مورد دارنده مدرک فکر کرد. کارت آبی اروپا با توجه به تحقیقات، می توان برای تحقیق با هدفی که در دستورالعمل EU 2016/801 ذکر شده است، اجازه اقامت درخواست کرد. مقوله تحصیل مربوط به مجوزهای اقامت با هدف تحصیل است. در نهایت، مقوله تبادل شامل مجوزهای اقامت با مبادله فرهنگی یا au pair به عنوان هدف است.

شرایط شناسایی به عنوان حامی

شرایط زیر هنگام ارزیابی درخواست برای به رسمیت شناختن به عنوان حامی مالی اعمال می شود:

  1. ثبت در ثبت تجارت؛

شرکت شما باید در ثبت تجاری ثبت شود.

  1. تداوم و پرداخت بدهی کسب و کار شما به اندازه کافی تضمین شده است.

این به این معنی است که شرکت شما می تواند تمام تعهدات مالی خود را برای یک دوره طولانی (تداوم) انجام دهد و شرکت می تواند شکست های مالی (توان پرداخت بدهی) را جذب کند.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) می تواند به IND در مورد تداوم و پرداخت بدهی یک شرکت مشاوره دهد. RVO از یک سیستم امتیاز تا 100 امتیاز برای استارت آپ ها استفاده می کند. کارآفرین تازه کار شرکتی است که کمتر از یک سال و نیم است که وجود داشته یا یک سال و نیم است که هنوز فعالیت تجاری انجام نداده است. استارت آپ باید حداقل 50 امتیاز برای نظر مثبت از RVO داشته باشد. با امتیاز کافی و در نتیجه نظر مثبت، شرکت به عنوان مرجع شناخته می شود.

سیستم امتیاز شامل ثبت نام در کامر ون کوفاندل هلندی (KvK) و طرح کسب و کار. ابتدا، RVO بررسی می کند که آیا شرکت در آن ثبت شده است یا خیر KvK. همچنین بررسی می‌کند که آیا از زمان درخواست به رسمیت شناختن به‌عنوان حامی، برای مثال، سهامداران یا شرکا تغییراتی داشته‌اند یا خیر، اما آیا تصاحب، مهلت قانونی یا ورشکستگی وجود داشته است یا خیر.

سپس طرح کسب و کار مورد ارزیابی قرار می گیرد. RVO طرح تجاری را بر اساس پتانسیل بازار، سازمان و تامین مالی شرکت ارزیابی می کند.

هنگام ارزیابی اولین معیار، پتانسیل بازار، RVO به محصول یا خدمات نگاه می کند و تحلیل بازار تهیه می شود. محصول یا خدمات با توجه به ویژگی ها، کاربرد، نیاز بازار و نقاط فروش منحصر به فرد آن ارزیابی می شود. تحلیل بازار کیفی و کمی است و بر محیط تجاری خاص خود تمرکز دارد. تحلیل بازار، در میان چیزهای دیگر، بر مشتریان بالقوه، رقبا، موانع ورود، سیاست قیمت‌گذاری و ریسک‌ها تمرکز دارد.

متعاقباً، RVO معیار دوم یعنی سازماندهی شرکت را ارزیابی می کند. RVO ساختار سازمانی شرکت و توزیع شایستگی ها را در نظر می گیرد.

آخرین معیار، تامین مالی، توسط RVO بر اساس پرداخت بدهی، گردش مالی و پیش بینی نقدینگی ارزیابی می شود. ضروری است که شرکت بتواند هر گونه مشکل مالی آتی را به مدت سه سال (در پرداخت بدهی) جذب کند. علاوه بر این، پیش‌بینی گردش مالی باید قابل قبول به نظر برسد و باید با پتانسیل بازار هماهنگ باشد. در نهایت - ظرف سه سال - جریان نقدی حاصل از فعالیت های تجاری واقعی باید مثبت باشد (پیش بینی نقدینگی).

  1. شرکت شما ورشکسته نیست یا هنوز مهلت قانونی برای آن صادر نشده است.
  2. اعتبار متقاضی یا اشخاص حقیقی یا حقوقی یا شرکتهایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در این تعهد دخیل هستند به اندازه کافی ثابت شده است.

مثال‌های زیر برای نشان دادن موقعیت‌هایی هستند که IND معتقد است هیچ قابلیت اطمینانی وجود ندارد:

  • اگر شرکت شما یا اشخاص (حقوقی) درگیر سه بار در سال قبل از درخواست برای Recognition به عنوان حامی، ورشکست شده باشند.
  • شرکت شما چهار سال قبل از درخواست برای شناسایی به عنوان حامی، جریمه تخلف مالیاتی دریافت کرده است.
  • شرکت شما طبق قانون بیگانگان، قانون استخدام اتباع خارجی، یا قانون حداقل دستمزد و حداقل کمک هزینه تعطیلات در چهار سال قبل از درخواست برای شناسایی به عنوان حامی، سه یا بیشتر جریمه دریافت کرده است.

علاوه بر مثال‌های بالا، IND می‌تواند برای ارزیابی قابلیت اطمینان، گواهی رفتار خوب (VOG) درخواست کند.

  1. شناسایی به عنوان حامی متقاضی یا اشخاص حقوقی یا شرکت هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با آن شرکت درگیر هستند ظرف پنج سال بلافاصله قبل از درخواست لغو شده است.
  2. متقاضی الزامات مربوط به هدفی را که تبعه خارجی برای آن اقامت دارد یا می خواهد در هلند بماند را برآورده می کند، که ممکن است شامل پیروی و پیروی از یک آیین نامه رفتاری باشد.

علاوه بر شرایط فوق که باید رعایت شود، شرایط اضافی برای دسته بندی تحقیق، مطالعه و تبادل وجود دارد.

رویه "شناخت به عنوان حامی".

اگر شرکت شما شرایط توصیف شده را داشته باشد، می توانید با تکمیل فرم درخواست "شناسایی به عنوان حامی" برای شناسایی به عنوان حامی با IND درخواست دهید. شما تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و به برنامه پیوست می کنید. درخواست کامل، شامل مدارک درخواستی، باید از طریق پست به IND ارسال شود.

پس از ارسال درخواست برای شناسایی به عنوان حامی، نامه ای از IND به همراه هزینه درخواست دریافت خواهید کرد. اگر هزینه درخواست را پرداخت کرده اید، IND 90 روز فرصت دارد تا در مورد درخواست شما تصمیم بگیرد. این دوره تصمیم گیری می تواند تمدید شود اگر درخواست شما کامل نباشد یا تحقیقات بیشتری مورد نیاز باشد.

سپس IND در مورد درخواست شما برای شناسایی به عنوان حامی تصمیم می گیرد. اگر درخواست شما رد شد، می توانید اعتراض کنید. اگر شرکت به عنوان حامی شناخته شود، شما در وب سایت IND در ثبت عمومی حامیان شناخته شده ثبت می شوید. شرکت شما تا زمانی که Recognition را خاتمه دهید یا اگر دیگر شرایط را نداشته باشید، مرجع باقی خواهد ماند.

تعهدات یک حامی مجاز

شما به عنوان یک حامی مجاز، وظیفه دارید اطلاع رسانی کنید. بر اساس این وظیفه، حامی مجاز باید هر گونه تغییر در وضعیت را ظرف چهار هفته به IND اطلاع دهد. تغییرات می تواند مربوط به وضعیت تبعه خارجی و اسپانسر شناخته شده باشد. این تغییرات را می توان با استفاده از فرم اطلاع رسانی به IND گزارش کرد.

علاوه بر این، به عنوان یک حامی مجاز، باید اطلاعات مربوط به تبعه خارجی را در سوابق خود نگه دارید. شما باید این اطلاعات را به مدت پنج سال از زمانی که حامی مجاز اتباع خارجی نباشید، نگه دارید. به عنوان یک حامی مجاز، شما یک تعهد مدیریت و نگهداری دارید. شما باید بتوانید اطلاعات مربوط به اتباع خارجی را به IND ارسال کنید.

علاوه بر این، شما به عنوان یک حامی مجاز، وظیفه مراقبت از تبعه خارجی را دارید. به عنوان مثال، شما باید اتباع خارجی را از شرایط ورود و اقامت و سایر مقررات مربوطه مطلع کنید.

همچنین به عنوان حامی مجاز، مسئولیت بازگشت تبعه خارجی بر عهده شماست. از آنجایی که تبعه خارجی از اعضای خانواده خود حمایت مالی می کند، شما مسئولیتی در قبال بازگرداندن عضو خانواده تبعه خارجی ندارید.

در نهایت، IND بررسی می کند که آیا حامی مجاز به تعهدات خود عمل می کند یا خیر. در این زمینه، جریمه اداری می تواند اعمال شود، یا شناسایی به عنوان حامی می تواند توسط IND به حالت تعلیق درآمده یا لغو شود.

مزایای شناخته شدن به عنوان اسپانسر

اگر شرکت شما به عنوان اسپانسر شناخته شود، این مزیت هایی دارد. به عنوان یک حامی شناخته شده، هیچ تعهدی برای ارسال حداقل یا حداکثر تعداد درخواست در سال ندارید. علاوه بر این، باید مدارک پشتیبانی کمتری را به فرم درخواست خود ارسال کنید، و می توانید برای مجوز اقامت به صورت آنلاین درخواست دهید. در نهایت، هدف تصمیم گیری در مورد درخواست اسپانسر شناخته شده در عرض دو هفته است. بنابراین، شناخته شدن به عنوان حامی، روند درخواست مجوز اقامت برای کارگران خارج از کشور را تسهیل می کند.

وکلای ما در زمینه قوانین مهاجرت متخصص هستند و مشتاق مشاوره به شما هستند. آیا برای درخواست شناسایی به عنوان حامی به کمک نیاز دارید یا پس از خواندن این مقاله سؤالی دارید؟ وکلای ما در Law & More بیش از حد مایل به کمک به شما هستند.

Law & More