درخواست ورشکستگی

درخواست ورشکستگی

برنامه ورشکستگی ابزاری قدرتمند برای جمع آوری بدهی است. اگر بدهکار پرداخت نکند و ادعا مورد اختلاف قرار نگیرد ، اغلب می توان از دادخواست ورشکستگی برای جمع آوری سریع تر و ارزان تر مطالبه استفاده کرد. دادخواست ورشکستگی را می توان با درخواست شخص درخواست کننده یا به درخواست یک یا چند طلبکار ارائه داد. اگر دلایلی از علاقه عمومی وجود داشته باشد ، دادستانی عمومی نیز می تواند برای ورشکستگی اقدام کند.

چرا یک طلبکار برای ورشکستگی تشکیل می شود؟

اگر بدهکار شما نتواند پرداخت کند و به نظر نمی رسد فاکتور برجسته پرداخت شود ، می توانید ورشکستگی بدهکار خود را تشکیل دهید. این احتمال افزایش بدهی (بخشی) از بدهی را افزایش می دهد. از این گذشته ، یک شرکت در مشکلات مالی بیشتر اوقات هنوز پول دارد ، به عنوان مثال وجوه و املاک و مستغلات. در صورت ورشکستگی ، همه این موارد برای تحقق پول به منظور پرداخت فاکتورهای مانده به فروش می رسد. دادخواست ورشکستگی یک بدهکار توسط یک وکیل اداره می شود. یک وکیل باید از دادگاه بخواهد بدهکار خود را ورشکسته اعلام کند. وکیل شما این موضوع را با دادخواست ورشکستگی ارسال می کند. در بیشتر موارد ، قاضی مستقیماً در دادگاه تصمیم می گیرد که آیا بدهکار شما ورشکسته است.

درخواست ورشکستگی

چه موقع درخواست می کنید؟

اگر بدهکار خود می توانید برای ورشکستگی اقدام کنید:

  • دارای 2 یا بیشتر بدهی است که 1 مورد آن قابل مطالبه است (مدت پرداخت پایان یافته است)؛
  • دارای 2 یا بیشتر طلبکار؛ و
  • در شرایطی است که پرداخت آن متوقف شده است.

سوالی که اغلب می شنوید این است که آیا درخواست ورشکستگی به بیش از یک طلبکار نیاز دارد. پاسخ نه. یک طلبکار واحد نیز می تواند اعمال fیا ورشکستگی یک بدهکار با این حال ، ورشکستگی فقط می تواند باشد اظهار شده اگر طلبكاران بيشتر وجود داشته باشد توسط دادگاه. این طلبکاران لزوماً نباید متقاضی باشند. اگر یک کارآفرین درخواست ورشکستگی بدهکار خود را بدهد ، کافی است در حین پردازش ثابت کند که چندین طلبکار وجود دارد. ما این را "نیاز کثرت" می نامیم. این کار را می توان با اظهارات پشتیبانی سایر طلبکاران یا حتی با اعلامیه بدهکار مبنی بر اینکه وی دیگر قادر به پرداخت طلبکاران خود نیست ، انجام داد. بنابراین متقاضی باید علاوه بر ادعای خود ، "ادعاهای پشتیبانی" داشته باشد. دادگاه این موضوع را بطور خلاصه و مختصر بررسی می کند.

مدت دادرسی ورشکستگی

به طور کلی ، جلسه دادگاه در پرونده ورشکستگی ظرف 6 هفته از زمان طرح دادخواست تشکیل می شود. تصمیم در طی جلسه استماع یا در اسرع وقت پس از آن دنبال می شود. در طول دادرسی ، به طرفین ممکن است تا 8 هفته تأخیر داده شود.

هزینه دادرسی ورشکستگی

برای این مراحل علاوه بر هزینه های یک وکیل ، هزینه دادگاه را نیز پرداخت می کنید.

روند ورشکستگی چگونه توسعه می یابد؟

دادرسی ورشکستگی با تشکیل دادخواست ورشکستگی آغاز می شود. وکالت شما مراحل را با ارسال دادخواست به دادگاه شروع می کند تا درخواست بدهکاری شما را از طرف شما اعلام ورشکستگی کند. شما درخواست کننده هستید

دادخواست باید در منطقه ای که بدهکار در آن اقامت دارد ، به دادگاه ارائه شود. برای درخواست ورشکستگی به عنوان طلبکار ، باید بدهکار چندین بار احضار شده و درنهایت به عنوان پیش فرض اعلام شود.

دعوت به جلسه استماع

طی چند هفته ، وکیل شما توسط دادگاه دعوت می شود تا در جلسه دادرسی شرکت کند. این اخطار بیان می کند که جلسه دادرسی چه زمان و در کجا برگزار خواهد شد. بدهکار شما نیز مطلع خواهد شد.

آیا بدهکار با دادخواست ورشکستگی مخالف است؟ وی می تواند با ارائه دفاع کتبی یا دفاع شفاهی در طول دادرسی پاسخ دهد.

شنوایی

حضور بدهکار برای حضور در جلسه دادرسی اجباری نیست ، اما توصیه می شود. اگر بدهکار ظاهر نشود ، می تواند در یک رأی به طور پیش فرض ورشکسته شود.

شما و / یا وکیل خود باید در جلسه دادرسی حضور داشته باشید. در صورت عدم حضور کسی در جلسه دادرسی ، قاضی ممکن است این درخواست را رد کند. جلسه رسیدگی عمومی نیست و قاضی معمولاً در هنگام دادرسی تصمیم خود را می گیرد. اگر این امکان پذیر نباشد ، تصمیم گیری در اسرع وقت ، معمولاً طی 1 یا 2 هفته انجام می شود. دستور برای شما و بدهکار و وکلا درگیر ارسال می شود.

طرد شدن

اگر شما به عنوان یک طلبکار ، با تصمیم دادگاه رد شده مخالف باشید ، می توانید درخواست تجدید نظر کنید.

تخصیص

اگر دادگاه درخواست را اعطا کند و بدهکار را ورشکسته اعلام کند ، بدهکار می تواند درخواست تجدید نظر کند. اگر بدهکار تجدید نظر کند ، به هر حال ورشکستگی صورت می گیرد. با تصمیم دادگاه:

  • بدهکار بلافاصله ورشکسته می شود.
  • قاضی یک انحلال تعیین می کند. و
  • قاضی قاضی ناظر را تعیین می کند.

پس از اعلام ورشکستگی توسط دادگاه ، شخص (قانونی) که اعلام ورشکستگی شده است ، دفع و مدیریت دارایی را از دست می دهد و غیرمجاز اعلام می شود. انحلال تنها کسی است که از آن لحظه به بعد مجاز به فعالیت است. انحلال به جای ورشکسته ها (شخصی که ورشکسته اعلام شده است) عمل می کند ، انحلال املاک ورشکستگی را مدیریت کرده و به دنبال منافع طلبکاران خواهد بود. در صورت ورشکستگی های بزرگ ، ممکن است چندین انحلال منصوب شوند. برای برخی از اعمال ، انحلال مجبور است از قاضی ناظر مجوز درخواست کند ، به عنوان مثال در مورد اخراج کارمندان و فروش آثار و دارایی های خانگی.

در اصل ، هر درآمدی که بدهکار هنگام ورشکستگی دریافت کند ، به دارایی ها اضافه می شود. اما در عمل ، انحلال دهنده این توافق را با بدهکار انجام می دهد. اگر فردی خصوصی ورشکسته شود ، مهم است که بدانید ورشکستگی تحت پوشش چیست و چه چیزی نیست. به عنوان مثال اولین ضروریات و بخشی از درآمد در ورشکستگی گنجانده نشده است. بدهکار همچنین ممکن است اعمال حقوقی عادی انجام دهد. اما دارایی های ورشکسته محدود به این نیست. علاوه بر این ، انحلال با ثبت آن در ثبت نام ورشکستگی و اتاق بازرگانی و قرار دادن آگهی در روزنامه ملی ، تصمیم دادگاه را علنی می کند. رجیستری ورشکستگی رأی را در ثبت نام در ورشکستگی مرکزی (CIR) ثبت می کند و آن را در روزنامه دولت منتشر می کند. این امر به منظور فراهم آوردن فرصت طلبكاران دیگر ممكن است در گزارش انحلال دهنده و ارائه مطالبات آنها ارائه شود.

وظیفه قاضی ناظر در این دادرسی ها نظارت بر روند مدیریت و انحلال دارایی های ورشکسته و اقدامات انحلال دهنده است. دادگاه به توصیه قاضی ناظر ، دادگاه می تواند گروگان ورشکسته را گروگان بگیرد. قاضی ناظر همچنین ممکن است شاهدان را احضار و شنیده باشد. به همراه انحلال ، قاضی ناظر جلسات به اصطلاح تأیید را تهیه می کند که در آن به عنوان رئیس عمل خواهد کرد. جلسه تأیید در دادگاه برگزار می شود و رویدادی است که لیست های بدهی که توسط انحلال تهیه می شود ، تشکیل می شود.

چگونه دارایی ها توزیع می شوند؟

انحلال دهنده ترتیب ترتیب پرداخت طلبكاران را تعریف می كند: ترتیب رتبه بندی طلبكاران. هرچه رتبه شما بالاتر باشد ، شانس اینکه به عنوان یک طلبکار پرداخت شود بیشتر می شود. ترتیب رتبه بندی بستگی به نوع مطالبات بدهی طلبکاران دارد.

ابتدا تا حد امکان بدهی دارایی پرداخت می شود. این شامل حقوق ، اجاره و دستمزد انحلال دهنده پس از تاریخ ورشکستگی است. مانده باقیمانده ، به مطالبات ممتاز ، از جمله مالیات و کمک هزینه های دولتی می رود. هر بقیه به طلبکاران ناامن ("عادی") می رود. پس از پرداخت طلبكاران فوق الذكر ، هرگونه استراحت به طلبكاران فرعی می رود. اگر هنوز پول باقیمانده باشد ، در صورت نگرانی به NV یا BV ، به سهامدار (ها) پرداخت می شود. در ورشکستگی یک شخص حقیقی ، باقی مانده به ورشکستگی می رود. با این حال ، این یک وضعیت استثنایی است. در بسیاری از موارد ، طلبکاران ناامن چیز چندانی برای خود باقی نمی گذارند ، چه رسد به ورشکستگی.

استثنا: جدایی طلبان

جدایی طلبکاران طلبکار با:

  • قانون وام مسکن:

تجارت و املاک مسکونی وثیقه برای وام است و ارائه دهنده وام می تواند در صورت عدم پرداخت وثیقه از طریق وثیقه بپردازد.

  • حق تعهد:

این بانک اعتبار را با این شرط داده است که اگر هیچگونه پرداختی صورت نگیرد ، حق تعهد را دارد ، به عنوان مثال در موجودی تجارت یا سهام.

ادعای جدایی طلب (آنچه در حال حاضر این کلمه از آن دلالت دارد) جدا از ورشکستگی است و می توان بلافاصله ادعا کرد ، بدون اینکه ابتدا ادعا شود از طرف یک انحلال پذیر. با این حال ، ممکن است انحلال طلب از جدایی طلب بخواهد که منتظر یک دوره معقول باشد.

عواقب

برای شما به عنوان یک طلبکار ، تصمیم دادگاه عواقب زیر را دارد:

  • دیگر نمی توانید خودتان بدهکار را تصرف کنید
  • شما یا وکیل خود ادعای خود را با مدارک مستند به انحلال ارائه خواهید کرد
  • در جلسه تأیید ، لیست نهایی مطالبات تهیه می شود
  • طبق لیست بدهی های انحلال دهنده پرداخت می شوید
  • بدهی باقی مانده را می توان پس از ورشکستگی جمع کرد

اگر بدهکار یک شخص حقیقی باشد ، در برخی موارد ممکن است که پس از ورشکستگی ، بدهکار درخواست تبدیل به ورشکستگی به بازسازی بدهی را به دادگاه ارسال کند.

برای بدهکار ، تصمیم دادگاه عواقب زیر را دارد:

  • مصادره دارایی (به جز موارد ضروری)
  • بدهکار مدیریت و دفع دارایی های خود را از دست می دهد
  • مکاتبات مستقیم به انحلال می رود

روند ورشکستگی چگونه به پایان می رسد؟

ورشکستگی می تواند به روش های زیر پایان یابد:

  • نقدینگی به دلیل کمبود دارایی: اگر دارایی کافی وجود نداشته باشد تا غیر از بدهی های دارایی بتواند از پرداخت بدهی بپردازد ، ورشکستگی به دلیل کمبود دارایی خاتمه می یابد.
  • خاتمه به دلیل توافق با طلبکاران: ورشکسته می تواند یک طرحی یکجانبه را به طلبکاران پیشنهاد دهد. چنین پیشنهادی بدین معناست که ورشکسته درصدی از مطالبه مربوط را پرداخت می کند ، که در مقابل وی برای بقیه مطالبه از بدهی های خود آزاد می شود.
  • کنسل شدن به دلیل اثر الزام آور لیست توزیع نهایی: این در شرایطی است که دارایی ها از حجم کافی برای توزیع طلبکاران ناامن برخوردار نیستند ، اما طلبکاران اولویت را می توان پرداخت کرد (تا حدودی).
  • تعیین تصمیم دادگاه که با تصمیم دادگاه تجدید نظر حکم صادر می شود
  • فسخ در صورت درخواست ورشکستگی و در عین حال اعلامیه اجرای ترتیبات بازسازی بدهی.

لطفاً توجه داشته باشید: حتی پس از انحلال ورشکستگی ، یک شخص حقیقی نیز می تواند برای بدهی ها دوباره شکایت شود. اگر جلسه تأیید صحرایی صورت گرفته باشد ، قانون امکان اجرای یک اجرای برجام را فراهم می کند ، زیرا گزارش جلسه تأییدیه حق یک عنوان اعدام را برای شما فراهم می کند که قابل اجرا باشد. در چنین شرایطی ، دیگر نیازی به اجرای حکم ندارید. البته این سؤال باقی است؛ پس از ورشکستگی چه چیزی را می توان بدست آورد؟

اگر بدهکار در طی مراحل ورشکستگی همکاری نکند ، چه اتفاقی می افتد؟

بدهکار موظف است همکاری کند و کلیه اطلاعات لازم را در اختیار انحلال قرار دهد. این به اصطلاح "تعهد به اطلاع رسانی" است. اگر مانع انحلال شود ، او می تواند اقدامات اجرایی مانند بازجویی در مورد ورشکستگی یا گروگان گیری در یک مرکز بازداشت را انجام دهد. اگر بدهکار قبل از اعلام ورشکستگی اقدامات خاصی انجام داده باشد ، در نتیجه طلبکارها شانس کمتری برای بازپرداخت بدهی ها دارند ، انحلال دهنده می تواند این اقدامات را خنثی کند. این باید قانونی باشد كه بدهكار (ورشكسته متأخذ) قبل از اعلام ورشكستگی بدون هیچگونه تعهدی انجام دهد و با انجام این عمل بدهكار می دانست یا باید می دانست كه این امر به ضرر طلبكاران خواهد بود.

در مورد اشخاص حقوقی ، اگر وكالت كننده شواهدی مبنی بر سوءاستفاده از مدیران حقوقی ورشكسته پیدا كند ، ممكن است مسئولیت خصوصی داشته باشد. علاوه بر این ، در مورد این می توانید در وبلاگ ما که قبلاً نوشته شده است مطالعه کنید: مسئولیت کارگردانان در هلند.

تماس با ما

آیا می خواهید بدانید که چه چیزی است Law & More می تواند برای شما انجام دهد؟
لطفا با شماره تلفن +31 40 369 06 80 با ما تماس بگیرید یا نامه الکترونیکی برای ما ارسال کنید:

تام میویس ، وکیل در Law & More - tom.meevis@lawandmore.nl
روبی ون کرزبرگن ، وکیل دادگستری Law & More - ruby.van.kersbergen@lawandmore.nl

Law & More