تغییر در مالیات نقل و انتقالات: مبتدیان و سرمایه گذاران توجه می کنند! تصویر

تغییر در مالیات نقل و انتقالات: مبتدیان و سرمایه گذاران توجه می کنند!

2021 سالی است که در آن چند چیز در زمینه قوانین و مقررات تغییر خواهد کرد. در مورد مالیات نقل و انتقال نیز این مورد وجود دارد. در 12 نوامبر سال 2020 ، مجلس نمایندگان لایحه ای را برای تعدیل مالیات نقل و انتقالات تصویب کرد. هدف این لایحه بهبود موقعیت مبتدیان در بازار مسکن در رابطه با سرمایه گذاران است ، زیرا سرمایه گذاران اغلب در خرید خانه به خصوص در شهرهای (بزرگتر) خیلی سریع عمل می کنند. این امر خرید خانه را برای مبتدیان به طور فزاینده ای دشوار می کند. شما می توانید در این وبلاگ بخوانید که چه تغییراتی از 1 ژانویه 2021 در هر دو دسته اعمال می شود و در نتیجه به چه مواردی باید توجه کنید.

دو اندازه گیری

به منظور تحقق هدف فوق الذکر ، دو تغییر یا حداقل اقدامات در زمینه مالیات نقل و انتقالات از سال 2021 اعمال خواهد شد. پیش بینی می شود این امر باعث افزایش تعداد معاملات مسکن توسط خریداران مبتدی و معاملات مسکن توسط سرمایه گذاران را کاهش دهید.

اولین اقدام در این زمینه برای مبتدیان اعمال می شود و به طور خلاصه شامل معافیت از مالیات نقل و انتقال می شود. به عبارت دیگر ، افراد مبتدی دیگر نیازی به پرداخت مالیات نقل و انتقالات از 1 ژانویه 2021 ندارند ، بنابراین خرید خانه برای آنها بسیار ارزان تر می شود. در نتیجه معافیت ، کل هزینه های مربوط به خرید خانه ، بسته به افزایش ارزش خانه ها ، واقعاً کاهش می یابد. لطفا توجه داشته باشید: این معافیت یک باره است و قیمت خانه ممکن است از 400,000 آوریل 1 بیش از 2021 یورو نباشد. علاوه بر این ، معافیت فقط زمانی اعمال می شود که انتقال ملک در دفتر اسناد رسمی مدنی در 1 یا بعد از 2021 انجام شود ژانویه XNUMX و لحظه امضای قرارداد خرید تعیین کننده نیست.

معیار دیگر مربوط به سرمایه گذاران است و بدین معناست که از تاریخ 1 ژانویه 2021 از کالاهای آنها با نرخ عمومی بالاتر مالیات گرفته می شود. این نرخ در تاریخ ذکر شده از 6٪ به 8٪ افزایش می یابد. بر خلاف مبتدیان ، خرید مسکن برای سرمایه گذاران گران می شود. برای آنها ، کل هزینه های مرتبط با خرید خانه در نتیجه افزایش نرخ مالیات فروش افزایش خواهد یافت. اتفاقاً ، این نرخ نه تنها مالکیت مالکیت مشاغل غیر مسکونی ، از جمله محل کسب و کار را دارد ، بلکه همچنین مالکیت خانه هایی که دیگر مورد استفاده قرار نخواهند گرفت یا فقط به طور موقت به عنوان محل اقامت اصلی استفاده می شوند ، مالیات نمی گیرد. در این زمینه ، طبق یادداشت توضیحی لایحه تعدیل مالیات نقل و انتقالات ، به عنوان مثال یک خانه تعطیلات ، خانه ای را که والدین برای فرزند خود می خرند و خانه هایی را که توسط اشخاص حقیقی خریداری نشده است ، در نظر بگیرید. اشخاصی مانند شرکتهای مسکن.

شروع کننده یا سرمایه گذار؟

اما چه تدابیری را باید در نظر داشته باشید؟ به عبارت دیگر ، شما یک مبتدی هستید یا یک سرمایه گذار؟ اینکه آیا کسی برای اولین بار واقعاً وارد بازار مسکن متصرف شده است و قبلاً هرگز خانه ای پیدا نکرده است ، می تواند به عنوان نقطه شروع پاسخ به این سوال در نظر گرفته شود. با این حال ، چه کسی واجد شرایط معافیت مبتدی است و چه کسی افزایش نرخ مالیات گردش مالی را اعمال می کند ، بر اساس این معیار تعیین نمی شود. برای معافیت مهم نیست که آیا شما به عنوان یک خریدار قبلاً خانه ای داشته اید یا خیر. به عبارت دیگر ، خانه لازم نیست اولین خانه تحت مالکیت شما باشد تا واجد شرایط معافیت باشد.

در لایحه تعدیل مالیات نقل و انتقالات از یک نقطه شروع کاملاً متفاوت استفاده شده است. اینکه آیا می توانید به عنوان یک مبتدی طبقه بندی شوید و بنابراین احتمال معافیت از شروع را دارید ، به سه معیار تجمعی بستگی دارد. معیارها به شرح زیر است:

  • سن اکتساب. برای اینکه شما به عنوان یک شروع کننده شناخته شوید ، باید بین 18 تا 35 سال داشته باشید. از سقف بالاتر 35 در لایحه استفاده شده است زیرا تحقیقات AFM نشان داده است که تحمل هزینه های خریدار در سنین پایین تر از 35 سال به طور متوسط ​​دشوارتر است. علاوه بر این ، برای اعمال معافیت با سقف پایین 18 سال ، شرط سنی بودن شما اعمال می شود. هدف از این حد پایین جلوگیری از استفاده ناصحیح از معافیت مبتدیان است: استفاده از معافیت برای نمایندگان قانونی در هنگام خرید خانه ای به نام کودک خردسال امکان پذیر نیست. علاوه بر این ، محدودیت های سنی باید برای هر متقاضی اعمال شود ، حتی در صورتی که یک خانه به طور مشترک توسط چندین مالک خریداری شود. اگر یکی از متقاضیان بزرگتر از 15 سال باشد ، موارد زیر در مورد این خریدار اعمال می شود: هیچ گونه معافیتی از طرف وی وجود ندارد.
  • مالک قبلاً این معافیت را اعمال نکرده است. همانطور که گفته شد ، از معافیت مبتدیان فقط یک بار استفاده می شود. برای اطمینان از اینکه این قانون نقض نشده است ، باید به طور واضح ، محکم و بدون رزرو کتبی اعلام کنید که قبلاً معافیت اولیه را اعمال نکرده اید. سپس این بیانیه کتبی باید به دفتر اسناد رسمی دادگستری ارائه شود تا از معافیت مالیات نقل و انتقال استفاده شود. اصولاً دفتر اسناد رسمی مدنی می تواند به این بیانیه کتبی اعتماد کند ، مگر اینکه بداند این بیانیه به اشتباه صادر شده است. اگر بعداً به نظر برسد که شما به عنوان متعهد علی رغم بیانیه صادره ، معافیت را زودتر اعمال کرده اید ، باز هم ارزیابی اضافی انجام می شود.
  • استفاده از خانه غیر از موقت به عنوان اقامتگاه اصلی توسط متصرف. به عبارت دیگر ، دامنه معافیت مبتدیان محدود به متقاضیانی است که واقعاً در خانه زندگی می کنند. با توجه به این شرط ، همچنین لازم است شما به عنوان یک مالک کتباً ، محکم و بدون هیچ گونه قید و شرطی کتباً اعلام کنید که از این خانه غیر از موقت و به عنوان اقامتگاه اصلی استفاده می شود و همچنین این بیانیه کتبی را به اسناد رسمی دادگستری قبل از تملک در صورتی که تصرف از طریق وی انجام شود. منظور از استفاده موقت ، به عنوان مثال اجاره خانه یا استفاده از آن به عنوان خانه تعطیلات است. در حالی که اقامتگاه اصلی شامل ثبت نام در جماعت و ساختن زندگی در آنجا (شامل فعالیت های ورزشی ، مدرسه ، عبادتگاه ، مراقبت از کودکان ، دوستان ، خانواده) است. اگر به عنوان یک متعهد ، از اول ژانویه 1 قصد ندارید از خانه جدید به عنوان محل اقامت اصلی خود یا فقط به طور موقت استفاده کنید ، همچنان با نرخ کلی 2021٪ مالیات دریافت خواهید کرد.

ارزیابی این معیارها و در نتیجه پاسخ به این س ofال که آیا شما شرایط اعمال معافیت را دارید یا خیر ، هنگام تملک خانه صورت می گیرد. به طور دقیق تر ، این لحظه تنظیم سند فروش در دفتر اسناد رسمی است. بلافاصله قبل از اجرای سند دفتر اسناد رسمی ، بیانیه کتبی مربوط به شرایط دوم و سوم نیز باید به دفتر اسناد رسمی ارائه شود. لحظه امضای قرارداد خرید برای صدور بیانیه کتبی مهم نیست ، همانطور که برای کسب معافیت مبتدیان مهم است.

خرید خانه یک مرحله مهم هم برای مبتدی و هم برای سرمایه گذار است. آیا می خواهید بدانید که به کدام گروه تعلق دارید و از 2021 به بعد کدام تدابیر را باید در نظر بگیرید؟ یا آیا برای بیان اظهارنامه مورد نیاز برای معافیت به کمک نیاز دارید؟ سپس تماس بگیرید Law & More. وکلای ما متخصص در زمینه املاک و مستغلات و حقوق قراردادها هستند و خوشحال هستند که به شما کمک و مشاوره می کنند. وکلای ما همچنین خوشحال می شوند که به شما در روند پیگیری کمک کنند ، به عنوان مثال در مورد تنظیم یا بررسی قرارداد خرید.

Law & More