اصلاح قانون NV و نسبت زن و مرد تصویر

اصلاح قانون NV و نسبت زن و مرد

در سال 2012 ، قانون BV (شرکت خصوصی) ساده شد و انعطاف پذیرتر شد. با اجرایی شدن قانون ساده سازی و انعطاف پذیری قانون BV ، به سهامداران این فرصت داده شد تا روابط متقابل خود را تنظیم کنند ، به طوری که فضای بیشتری برای انطباق ساختار شرکت با ماهیت شرکت و روابط تعاونی ایجاد شد. سهامداران در راستای این ساده سازی و انعطاف پذیری قانون BV ، اکنون نوسازی قانون NV (شرکت سهامی عام) در دست اجرا است. در این زمینه ، پیشنهاد تقنینی قانون مدرن سازی NV و نسبت متعادل تر به زن و مرد ، اول از همه ، ساده سازی و انعطاف پذیری قانون NV است ، به طوری که نیازهای فعلی بسیاری از شرکت های بزرگ دولتی محدود (اعم از ذکر شده یا نبوده) ، می توان ملاقات کرد. علاوه بر این ، پیشنهاد قانونگذاری متعادل سازی نسبت بین تعداد زنان و مردان در راس شرکتهای بزرگ است. تغییراتی که کارآفرینان می توانند در آینده نزدیک با توجه به دو موضوعی که ذکر شد انتظار داشته باشند ، در زیر بحث شده است.

اصلاح قانون NV و نسبت زن و مرد تصویر

موضوعات تجدید نظر در قانون NV

با توجه به یادداشتهای توضیحی پیشنهادی ، تجدید نظر در قانون NV معمولاً مربوط به قوانینی است که کارآفرینان در عمل آنها را به عنوان محدود کننده غیر ضروری تجربه می کنند. یکی از این گلوگاه ها ، به عنوان مثال ، موقعیت سهامداران اقلیت. به دلیل آزادی زیادی در سازماندهی که در حال حاضر وجود دارد ، خطر کمبود اکثریت در معرض خطر قرار دارد ، زیرا آنها مجبورند اکثریت را رعایت کنند ، به خصوص وقتی که تصمیم گیری در یک جلسه عمومی فرا می رسد. به منظور جلوگیری از به خطر افتادن حقوق مهم سهامداران (اقلیت) یا سو the استفاده از منافع سهامداران اکثریت ، پیشنهاد قانون مدرنیزاسیون NV از سهامدار اقلیت محافظت می کند ، به عنوان مثال ، نیاز به رضایت او دارد.

گلوگاه دیگر است سرمایه سهام اجباری. در این مرحله ، این پیشنهاد تسهیلاتی را ارائه می دهد ، به این معنی که سرمایه سهام تعیین شده در اساسنامه ، به عنوان مجموع مقادیر اسمی تعداد کل سهام ، دیگر اجباری نخواهد بود ، همانطور که با BV ایده پشت این امر این است که با لغو این تعهد ، کارآفرینانی که از شکل قانونی شرکت سهامی عام (NV) استفاده می کنند ، فضای بیشتری برای جذب سرمایه خواهند داشت ، بدون اینکه ابتدا اساسنامه اصلاح شود. اگر در اساسنامه سرمایه مشارکتی ذکر شده باشد ، یک پنجم این مبلغ باید طبق آیین نامه جدید صادر شده باشد. الزامات مطلق برای سرمایه صادر شده و پرداخت شده از نظر محتوای بدون تغییر باقی می ماند و باید هر دو مبلغ 45,000 یورو باشد.

علاوه بر این ، یک مفهوم شناخته شده در قانون BV: سهام یک مشخص خاص همچنین در قانون جدید NV قرار خواهد گرفت. پس از آن می توان برای الحاق حقوق خاص سهام در یک (یا چند) کلاس از سهام ، از یک تعیین خاص استفاده کرد ، بدون اینکه نیازی به ایجاد کلاس جدیدی از سهام باشد. حقوق دقیق مربوط باید در اساسنامه بیشتر مشخص شود. به عنوان مثال ، در آینده به دارنده سهام عادی با نام خاص می توان حق كنترل ویژه ای را كه در اساسنامه شرح داده شده اعطا كرد.

یکی دیگر از نکات مهم قانون NV ، اصلاحیه آن در این پیشنهاد گنجانده شده است حق رأی دادن وثیقه گذاران و ربا خواران. این تغییر به این دلیل است که اعطای حق رأی به وثیقه گذار یا حق انتفاع در زمان بعدی نیز امکان پذیر خواهد بود. این اصلاحیه همچنین مطابق با قانون فعلی BV است و طبق یادداشتهای توضیحی پیشنهادی ، نیازی را که ظاهراً مدتی است در عمل وجود دارد ، برآورده می کند. علاوه بر این ، هدف این پیشنهاد این است که در این زمینه بیشتر روشن شود که اعطای حق رأی در مورد حق تعهد سهام نیز می تواند تحت شرایط تعلیق هنگام تأسیس صورت گیرد.

علاوه بر این ، طرح مدرن سازی قانون NV شامل تعدادی از تغییرات در مورد است تصمیم گیری. یکی از تغییرات مهم مربوط به تصمیم گیری است ، به عنوان مثال ، تصمیم گیری در خارج از جلسه ، که به ویژه برای NV هایی که در یک گروه متصل هستند بسیار مهم است. طبق قانون فعلی ، فقط درصورتی که اساسنامه این اجازه را بدهد ، مصوبه ها را می توان در خارج از جلسه اتخاذ کرد ، اگر شرکت سهام حامل داشته باشد یا گواهینامه صادر کرده باشد ، اصلاً امکان پذیر نیست و قطعنامه باید به اتفاق آرا گرفته شود. در آینده ، با لازم الاجرا شدن پیشنهاد ، تصمیم گیری در خارج از جلسه به عنوان نقطه شروع امکان پذیر خواهد بود ، مشروط بر اینکه همه افراد دارای حق ملاقات با این امر موافقت کرده باشند. علاوه بر این ، پیشنهاد جدید همچنین چشم انداز دیدار در خارج از هلند را نیز شامل می شود ، که برای کارآفرینان دارای NV های بین المللی مفید است.

در نهایت، هزینه های مربوط به شرکت در این پیشنهاد بحث شده است. با توجه به این موضوع ، پیشنهاد جدید در مورد مدرنیزاسیون قانون NV این امکان را فراهم می کند که شرکت ملزم به پرداخت این هزینه ها در سند تأسیس باشد. در نتیجه ، تصویب جداگانه اعمال مربوط توسط هیئت مدیره دور زده می شود. با این تغییر ، تعهد اعلام هزینه های تشکیل به ثبت تجاری می تواند برای NV حذف شود ، همانطور که برای BV اتفاق افتاد.

نسبت زن و مرد متعادل تر

در سالهای اخیر ، تبلیغ زنان در راس موضوع اصلی بوده است. با این حال ، تحقیق در مورد نتایج نشان داد که آنها تا حدودی ناامید کننده هستند ، به طوری که کابینه هلند احساس می کند مجبور است از این پیشنهاد برای پیشبرد هدف بیشتر زنان در راس جامعه تجاری با استفاده از قانون مدرن سازی NV و نسبت زن و مرد استفاده کند. . ایده پشت این امر این است که تنوع در شرکت های برتر می تواند منجر به تصمیم گیری بهتر و نتایج تجاری شود. به منظور دستیابی به فرصت های برابر و موقعیت شروع برای همه در دنیای تجارت ، دو اقدام در پیشنهاد مربوطه انجام می شود. اولاً ، شرکت های بزرگ سهامی عام نیز ملزم به تنظیم ارقام مناسب و بلند پروازانه برای هیئت مدیره ، هیئت نظارت و زیر مجموعه هستند. علاوه بر این ، مطابق پیشنهاد ، آنها همچنین باید برنامه های مشخصی را برای اجرای این برنامه ها تنظیم کنند و در مورد روند کار شفاف باشند. نسبت زن و مرد در هیئت نظارت شرکت های ذکر شده باید حداقل به یک سوم تعداد مردان و یک سوم تعداد زنان برسد. به عنوان مثال ، یک هیئت نظارت از سه نفر در صورتی تشکیل می شود که حداقل یک مرد و یک زن را در بر بگیرد. در این زمینه ، به عنوان مثال ، انتصاب یک عضو هیئت نظارت که به نمایندگی حداقل 30٪ m / f کمک نمی کند ، این انتصاب فاقد اعتبار است. اما این بدان معنا نیست که تصمیمی که در آن یک عضو هیئت نظارت فاقد اعتبار شرکت کرده است تحت تأثیر بطلان قرار می گیرد.

به طور کلی ، تجدید نظر و نوسازی قانون NV به معنای پیشرفت مثبت برای شرکتی است که نیازهای بسیاری از شرکت های سهامی عام را برآورده می کند. با این حال ، این واقعیت تغییری ایجاد نمی کند که تعدادی از شرکتها که از شکل قانونی شرکت سهامی عام (NV) استفاده می کنند تغییر خواهد کرد. آیا می خواهید بدانید که این تغییرات آینده به طور مشخص برای شرکت شما به چه معناست یا وضعیت نسبت زن و مرد در شرکت شما چگونه است؟ آیا س otherال دیگری درباره پیشنهاد دارید؟ یا آیا شما فقط می خواهید در مورد مدرن سازی قانون NV مطلع باشید؟ سپس تماس بگیرید Law & More. وکلای ما در زمینه حقوق شرکتی متخصص هستند و خوشحال می شوند که به شما مشاوره دهند. ما همچنین پیشرفتهای بعدی را برای شما تحت نظر خواهیم داشت!

Law & More